zondag 26 maart 2017

Paard van Troje komt met nieuwe huisstijl: PAARD



Voor GiG MAGAZiNE was ik 24 maart aanwezig bij de presentatie van het "Paard next level".


Paard van Troje staat al vijfenveertig jaar in het hart van de Haagse muziekscene. Vijfenveertig roerige jaren, waarin verschillende generaties bezoekers de tijdsgeest van de stad weerspiegelden. 35.000 Grote en minder grote artiesten passeerden de revue en kleine feestjes groeiden uit tot vaste festivals. Het publiek groeide met het monumentale Paard van Troje mee .In 2016 bezochten meer dan 200.000 bezoekers de events van Paard van Troje.

Ook na 45 jaar blijft Paard van Troje zich vernieuwen en presenteerde op 24 maart met trots een nieuwe huisstijl, een nieuw logo, een nieuwe website…(komende week online) en zelfs een nieuwe naam. 

Kort en krachtig is de nieuwe naam, PAARD!. Even had ik het idee van wie bedenkt er nu een nieuwe naam voor het Paard van Troje. Die naam is zo monumentaal en zo bekend over een groot deel van de wereld, dat je wel de weg kwijt moet zijn om die gevestigde naam te laten verdwijnen. Zeker met in je achterhoofd het idee dat als je het oude pand binnenkomt, daar grootheden als Prince, U2 en ontelbaar veel andere grootheden hun voetstappen hebben liggen. 


Gelukkig is het bij de naam Paard gebleven. Het Paard is de muzikale parel van Den Haag. Ik ben in vele poppodia geweest in Nederland,  en geen enkel podium roept bij mij dat warme gevoel op zoals het Paard. Behalve dan mijn huiskamer met de naam JJ MUSIC HOUSE in Zoetermeer, de muzikale parel van Zoetermeer.

Tijdens de presentatie is Di-rect bezig met de soundcheck voor het Haagse feestje van de band deze avond.

Dan midden in de presentatie klinkt de typerende stem van Marcel Veenendaal uit de grote zaal. Mijn oren spitsen zich en verbijstering maakt zich van mij meester. Ik hoor niks meer van de presentatie en mijn hele muzikale hart ligt onderaan de trap naar de grote zaal. Ik wurm mij door de aanwezigen richting trap en ga onderaan de trap staan. Uit de grote zaal klinkt geen bekend nummer van Di-rect maar de klassieker Nessun Dorma. Helemaal stil val ik. Deze klassieker past Marcel als een handschoen. Het kippenvel staat over mijn hele lichaam. Om nooit meer te vergeten, het Paard nieuwe stijl met als achtergrondmuziek Marcel Veenendaal met Nessun Dorma. Een betere start voor het Paard nieuwe stijl had ik niet kunnen bedenken.

Ben je nog nooit in het Paard geweest dan heb je wat gemist

Kom eens naar het Paard café of naar een optreden in één van de vele muziekstijlen zoals Jazz, klassiek, pop, rock, reggae,  hardrock en noem alle muziekstijlen maar op en je kunt het vinden in het Paard. Het personeel geeft je het gevoel alsof je thuis komt. Spijt van een avondje muziek in het Paard zul je niet snel krijgen.

Ik wens het PAARD veel succes in de muzikale toekomst.

Tip voor alle liefhebbers van de stem van Marcel Veenendaal,  ga naar het concert bij Paleis Soestdijk alwaar Marcel Nessun Dorma en het Ave Maria zal zingen op een groot podium met een orkest op 2 september. Ook de werledberoemde pianist Lan Lang zal daar optreden. Voor info Empeiria

Tekst en foto's Roland Wichser

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen